Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Een praktisch werkboek over Nederlands stijlgebruik, met praktische tips en oefeningen, ten dienste van leerlingen en docenten. Vanuit de onderwijspraktijk heeft de auteur zes categorieën ontwikkeld om woordkeuze en zinsconstructie te verbeteren. Hij gaat uitvoerig in op aspecten als doelgerichtheid, moeilijkheidsgraad, aansturen op exactheid, informatiedichtheid, afstandelijkheid en levendigheid van een tekst. Elk hoofdstuk wordt met oefeningen afgesloten. De bruikbaarheid wordt verhoogd door extra herschrijfoefeningen en voorgestelde oplossingen
Nederlandse stilistiek. --- Nederlandse taal --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Dutch language --- Orthography --- Stilistics --- schriftelijke communicatie --- Nederlandse stilistiek --- Schrijven --- 001.81 --- 803.93 --- 82.081 --- C3 --- handleiding --- taalgebruik --- #A0305A --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- scripties --- * 843 --- Nederlands --- taalvaardigheid --- 808.1 --- 843 --- Stilistiek (Stijlleer) --- Taalgebruik --- Woordkeuze --- Zinsbouw --- Nederlands 843 --- Stijlleer --- Stilistiek --- 844.6 --- taalgebruik (ler) --- 450.8 --- 499.5 --- communicatie (leesbaarheid) --- rapporteren --- Nederlands: stijl --- rapportage --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Kunst en cultuur --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Nederlands - stijlleer --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Stijlleer * --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 007.2 --- Taalkunde --- Geschreven taal --- Communicatieve vaardigheden --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Frans --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Kommagebruik wordt soms afgedaan als een subjectieve - want stilistische - kwestie. Daardoor lijkt het of je dit leesteken zonder al te grote gevolgen naar eigen believen wel of niet kunt zetten. Dat is zeker niet het geval. Komma's maken verschil. Ze beïnvloeden de betekenis én leesbaarheid van zinnen. In dit boekje vindt u de belangrijkste richtlijnen voor kommagebruik, met daarbij veel voorbeelden.
Nederlandse spelling. --- Orthography --- Dutch language --- 803.93-1 --- 801.5 --- taal --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Interpunctie --- 643 Taalzorg --- taalgebruik --- schrijfwijze --- komma --- Nederlands --- grammatica --- leestekens --- spelling --- * 842 --- *842 --- Komma's --- Spelling --- Kommagebruik --- Nederlands: spelling --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- 803.93-1 Nederlands: spelling --- Nederlands - spelling --- Taalgebruik --- Geschreven taal --- Monograph --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op het formuleren van teksten voor zakelijke brieven. Het boekje richt zich op het vaststellen van de reden, het doel van de brief. Daarna komt de formulering aan de beurt. De tips richten zich op actief taalgebruik en een duidelijke boodschap. De structuur van een brief is ook van belang. De volgorde van zaken is van belang voor de gewenste reactie van de ontvanger. De lay-out en de toonzetting zijn hiervoor ook belangrijk. Op al deze punten geeft het boekje adviezen die verduidelijkt worden met voorbeelden. De auteur is eigenaar van een communicatiebureau. Een boekje voor mensen die in hun werk veel zakelijke brieven schrijven, met veel suggesties, tips en voorbeelden.
Handelscorrespondentie. --- Nederlandse taal. --- Brieven schrijven. --- Zakelijke communicatie. --- Psycholinguistics --- Mass communications --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Zakenbrieven; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- taalgebruik --- zakenbrieven --- schriftelijke communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Mise en page Lay-out --- 007 communicatie --- 8 taal --- Nederlands --- zakelijke communicatie --- 374.2 --- *843 --- Zakenbrieven --- Handelscorrespondentie --- d22145.jpg --- Nederlandse zakelijke communicatie --- Correspondentie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)
612.8 --- #KVHB:Schrijven --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 475.1 --- Aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- 475.24 --- Didactiek --- Kindertekeningen --- Linkshandigheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Schrijfvaardigheid --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- 024409.jpg --- Schrift: didactiek --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: schrijven) --- Schrijfstoornissen. --- Schrijfvaardigheden. --- schrijfmotoriek --- 420 --- opvoeding --- leerproblemen --- pédagogie
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Fundamentele kronkels: theoretische achtergrond 2. Partituur van Dansende Kronkels: concrete toepassing 3. Op zoek naar het land van de dansende kronkels: verhaal 4. Werkblaadjes
Schrijfonderwijs. --- Aanvankelijk schrijven. --- Voorbereidend schrijven. --- voorbereidend schrijven --- Didactics of Kindergarten --- schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- #KVHB:Schrijfmotoriek --- #KVHB:Test; schrijven --- aanvankelijk schrijven --- schrijfmotoriek --- schrijven --- 471.47 --- 475.24 --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Motoriek --- Schrijven --- Voorbereidend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Ontluikend schrijven --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Schrijfstoornissen --- Leermoeilijkheden --- Leermiddelen --- Leermethoden --- Leerstoornissen --- taalverwerving --- voorbereidend lezen --- Schrijfstoornis --- Leermoeilijkheid --- Leermiddel --- Leermethode --- Leerstoornis
Choose an application
O.a.: Moderne kinder- en jeugdpoëzie - Poëzieonderwijs en ontluikende geletterdheid - Soorten gedichten - Rijm, ritme, metrum en beeldspraak - Compositie - Beeldspraak - Inhoud - Dichters - Presentatie van poëzie
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Poetry --- basisonderwijs --- didactiek --- poëzie --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- Poëzie --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 471.41 --- 475.2 --- Kleuteronderwijs --- Poëzieonderwijs --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Jeugdpoëzie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontluikende geletterdheid --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Rijmen --- Schrijven --- Voorlezen --- 475.26 ) * LEZEN --- Jeugdpoëzie ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.22 --- Poëzie : basisonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Deze vierde, geheel herziene editie is sterk uitgebreid. Het eerste doel is zo veel mogelijk vragen te beantwoorden die zich bij het schrijven voordoen. Het tweede doel is die vragenzo te beantwoorden dat schrijvers snel verder kunnen met hun werk. Van aanhef tot komma, van aantrekkelijk schrijven tot barbarismen en van tussen -n tot literatuurverwijzingen, geen enkel aspect blijft onbesproken
Nederlands --- taalgebruik --- schrijven --- Dutch language --- spelling --- linguïstiek --- Stilistics --- Néerlandais (Langue) --- Style --- Grammar --- Writing --- Stylistique --- Grammaire --- Ecriture --- 803.93 --- 82.081 --- -803.93 -06 --- #ECO:01.02:economie theorie geschiedenis denken --- #A0205A --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Informatie 002 --- Woordenboeken 033.5 --- stijl --- taalkunde --- 843 --- Rapportage --- Schrijven --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Creatief schrijven --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- linguistique --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 82.081 Creatief schrijven --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Néerlandais (Langue) --- 811 --- Nederlands woordenschat --- taalkunde Nederlands --- linguistique néerlandais --- Dutch language - Style --- -Style
Choose an application
In dit boek worden de problemen die leerkrachten ervaren bij het begeleiden van kringgesprekken (zeker in meertalige groepen) op een rijtje gezet. Er worden ook suggesties geboden om ze te overwinnen. De lessuggesties zijn gericht op de groepen vier en vijf en geven expliciete aandacht aan meertaligheid. De lessen beginnen altijd met de introductie van een of meer voorwerpen, wat als uitgangspunt voor een kringgesprek goed blijkt te werken (lage taaldrempel, concrete ervaringen, uitnodiging tot handeling, begripsbevordering voor minder taalvaardige kinderen) . De gebruikte werkvormen zijn afkomstig uit de kunstzinnige disciplines taalvorming en dramatische vorming.
dramatische expressie --- kringgesprekken --- Drama --- meertaligheid --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Klassengesprekken --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- 474.21 --- 474.6 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Associëren --- Bloemen --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Keukens --- Kringactiviteiten --- Kringgesprekken --- Lager onderwijs --- Marokko --- Muziekinstrumenten --- Schrijven --- Speelgoed --- Taalonderwijs --- Telefoneren --- Vertellen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Kringspelen --- Meertaligheid --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 499.4 --- communicatie --- drama --- gesprekstechnieken --- kringgesprek --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- taalvorming --- vreemde talen onderwijs --- vreemdelingen --- Mondelinge communicatie --- Dramatische vorming --- Klassengesprek
Choose an application
Hoe leer je kinderen goed en graag lezen? Verschillende mensen die actief zijn in het leesbevorderingslandschap stellen in dit boek hun ideeën voor een goede klaspraktijk voor. Elk vanuit hun eigen invalshoek bieden ze een kader en vooral veel tips en suggesties voor goed leesonderwijs. Leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basisonderwijs zullen hierin ongetwijfeld heel wat inspiratie vinden om hun leesonderwijs gevarieerd in te vullen, en daarbij de zwakkere lezers niet uit het oog te verliezen. Op die manier kan permanent aan leesbevordering gewerkt worden.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/17278424-leesrijk-school--en-klasklimaat
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Lezen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 803.93-07 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- lezen --- 475.26 --- didactiek --- 434.8 --- 471.41 --- AVI-niveaus --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Jeugdboekenweek --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesvaardigheid --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Voorlezen --- Wereldoriëntatie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 1e leerjaar l.o --- AVI --- Aanvankelijk lezen --- Anderstaligen --- Avi --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Bibliotheek --- Boek --- Boekpromotie --- Computer --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gedichten --- ICT --- Informatieve bronnen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Leesonderwijs --- Leestoetsen --- Multicultureel --- Niveaulezen --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Onthaalklas --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs --- Schrijven --- Verhalen --- Wero --- 475.26 ) * LEZEN --- begrijpend lezen --- kinderboeken --- l.o.: didactiek : lezen (ler) --- leesvaardigheid --- moeilijke lezers --- niveaulezen --- remediërend lezen --- stil lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorlezen --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 030082.jpg --- Lezen: didactiek lagere school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Spel --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|